Obsah studia je v rámci odborného vzdělání zaměřen na znalosti z prostředí ekonomiky, managementu, marketingu a účetnictví, které jsou nezbytné při profesním řízení firmy zaměřené na tvorbu reklamních a propagačních prostředků.
Úvodní slovo garanta oboru
Jsem Andrea Přikrylová, na ART ECON jsem garantem oboru management v reklamě a médiích. Obor je vhodný toho, kdo chce získat znalosti a zkušenosti nezbytné při řízení firmy a zároveň se uplatnit v kreativním prostředí firem, které se zaměřují na grafickou a reklamní tvorbu.
Spolupracujeme s mnoha subjekty i odborníky z praxe, kteří ti umožní seznámit se s reálnou náplní tvého oboru. Společně s ostatními kolegy sledujeme trendy ve výuce, využíváme nové metody a taktiky související se změnami v ekonomickém a tvůrčím prostředí.
Mě i mé kolegy velice těší úspěch našich absolventů a je naší největší motivací.
- Úroveň vzdělání
- 4letý studijní obor vzdělání s maturitní zkouškou
- Název školního vzdělávacího programu
- Ekonomika a podnikání zaměření Management v reklamě a médiích
- Kód oboru / Název programu
- 63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
- Dosažený stupeň vzdělání
- střední vzdělání s maturitní zkouškou
- Délka a forma vzdělávání
- čtyřleté denní
- Způsob ukončení a certifikace
- maturitní zkouška
- Standardní školné
- 3000,- / rok
Pro koho je tento obor
Náš čtyřletý maturitní obor Management v reklamě a médiích je určen pro ty uchazeče, kteří chtějí kombinovat znalosti ekonomických předmětů s prací v kreativním prostředí firem, zaměřených na propagační, grafickou a reklamní tvorbu.
Obor je ideální pro ty, kteří se chtějí důkladněji seznámit s problematikou marketingu, účetnictví a managementu běžného podniku a zároveň tyto znalosti uplatňovat při práci v reklamních a propagačních agenturách, médiích či marketingových odděleních.
O čem se budeš učit
Výuka v oboru Management v reklamě a médiích kombinuje předměty, zaměřené na problematiku propagační tvorby s klasickými ekonomickými disciplínami.
Seznámíš se se základními principy marketingu, psychologickými základy propagace a s pravidly pro správnou tvorbu reklamy. Naučíš se základům práce s nejznámějšími grafickými programy, jako jsou například Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign nebo Premiere.
Kde najdeš jako absolvent oboru Ekonomika a podnikání zaměření Management v reklamě a médiích uplatnění?
Studium je čtyřleté, s denní docházkou do školy, zakončené maturitní zkouškou. Po ukončení studia budeš mít základní předpoklady pro to, abys mohl/a samostatně podnikat v rámci oboru propagačních a reklamních služeb. Pokud pro tebe vlastní podnikání není to pravé, můžeš pracovat například jako asistent marketingu, nebo jako organizační pracovník v oblasti propagace a reklamy. Můžeš se stát součástí reklamní agentury nebo marketingového oddělení v některé z obchodních nebo výrobních společností. Můžeš se podílet na tvorbě návrhu a realizaci propagačních aktivit pro firmu i zákazníka. Nebude problém navrhnout leták, plakát, reklamní poutač. Ze své pozice budeš schopen vést obchodní jednání, pracovat s marketingovým rozpočtem, popřípadě prezentovat firmu a její výrobky nebo služby. Budeš také připraven v rámci firmy vykonávat další ekonomické, obchodní a administrativní činnosti.
Pokud si myslíš, že na vstup do zaměstnání je hned po ukončení střední školy příliš brzy, můžeš se ucházet o studium na VŠ, nejlépe s ekonomickým zaměřením.
Průběh studia
Všechny předměty jsou zvoleny tak, aby vhodně kombinovaly získávání znalostí a vědomostí ze tří základních oblastí - všeobecně vzdělávací předměty - těm se budeš věnovat hlavně v prvním a druhém roce studia. Postupně se však přidají také předměty z kreativních oborů - například tvorba a zpracování fotografie nebo naopak z ekonomické oblasti - např. účetnictví a daňová problematika. V rámci studia se mimo jiné také budeš učit dva cizí jazyky, vést účetnictví firmy, znát základy psychologie a zásady komunikace při obchodních jednáních. Naučíš se také další činnosti, které jsou nezbytné pro vedení vlastní firmy. Nezapomeneme ani na to, aby ses naučil základy obchodní korespondence. Samozřejmě se setkáš s klasickými všeobecně vzdělávacími předměty, jako jsou například český jazyk a matematika.
Své studium uzavřeš složením maturitní zkoušky podle §77 a násl. Zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění a dalších prováděcích předpisů.
Maturitní zkouška se skládá ze dvou částí:
-
- společná část maturitní zkoušky z českého jazyka, matematiky nebo cizího jazyka.
- profilová část maturitní zkoušky, která zahrnuje povinné zkoušky:
- písemnou zkoušku z českého jazyka a cizího jazyka,
- ústní zkoušku z všeobecných předmětů český jazyk a cizí jazyk,
- ústní zkoušku z oblasti ekonomiky a účetnictví, propagační tvorba,
- praktickou zkoušku.
Dokladem o ukončení vzdělání je vysvědčení o maturitní zkoušce.
Praxe
Nedílnou součástí výuky jsou odborné praxe. Ty vždy souvisí s konkrétním oborem studia a studenti si je ve velké většině vybírají sami. Škola spolupracuje s mnoha subjekty i jednotlivými odborníky, kteří ti umožní seznámit se s reálnou pracovní náplní tvého oboru. Naši studenti se nechodí na praxe jenom dívat, ale získávají zkušenosti při práci na konkrétních úkolech, projektech a zakázkách.
Vybavení školy, používané pomůcky
V rámci teoretické výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů jsou využívány jak klasické, tak především odborné učebny - například pro výuku jazyků. Na kreativní disciplíny, jsou k dispozici počítačová učebna s počítači vybavenými pro práci s grafickými programy, výtvarný ateliér, pracovna s tiskařským lisem, učebny se závěsnými dataprojektory. Všechny speciální grafické programy mohou naši studenti po dobu svého studia používat v rámci licence zdarma i doma, k soukromým účelům.
Všechny výukové prostory školy jsou standardně vybavené dalším různým zařízením, které účelově doplňuje a provází vyučované předměty. K dispozici jsou také dva fotografické ateliéry.
Jako studijní zázemí slouží žákům i školní knihovna s naučnou, vědeckou, ale i zábavnou literaturou a řadou dalších vzdělávacích materiálů.
Ve škole je možné využívat internet i na vlastních zařízeních prostřednictvím volně dostupné wifi.
Co musíš splnit, pokud se chceš přihlásit na obor Ekonomika a podnikání zaměření Management v reklamě a médiích
Pro studium oboru Management v reklamě a médiích je zásadním předpokladem zájem o obory spojené s reklamní a mediální praxí a zájem o management jako takový.
Uchazeč o studium tohoto oboru musí mít ukončenou základní školní docházku a splnit zákonné podmínky přijímacího řízení, tedy zejména vykonat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka a matematiky. Dalším kritériem přijetí je bodové hodnocení prospěchu z osmého a devátého ročníku ZŠ.
Způsob ukončení studia
Studium je ukončeno maturitní zkouškou podle §77 a násl. Zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění a dalších prováděcích předpisů. Dokladem o ukončení vzdělání je vysvědčení o maturitní zkoušce.Dokumenty k oboru
Ve školním roce 2024/25 se tento obor nebude otvírat. Vyberte si prosím jiný obor z naší nabídky studijních oborů.
Název | Velikost | Stáhnout |
---|---|---|
Učební plán - Management v reklamě a médiích - 4. ročník | 349.90 KB | StáhnoutNáhled |
Dny otevřených dveří
Zatrhněte si v kalendáři Den otevřených dveří ve středu 7.2. 2024
Po předchozí domluvě k nám můžete přijít kdykoli, lze si domluvit individuální návštěvu.
Stačí nás jen kontaktovat.
Přijímací řízení
Víte, že na jedné přihlášce můžete uvést místo další školy další obor na stejné škole?
Úspěšní absolventi
Vychovali jsme řadu úspěšných odborníků. Vážíme si absolventů, kteří s námi spolupracují i nadále. Neustále budujeme komunitu těch, pro něž je ART ECON stále školou, která baví. Prohlédněte si medailonky našich absolventů.