Fotografuje téměř výhradně “postaru” a materiál následně vlastnoručně zpracovává chemickým procesem, jaký se používá v klasické černobílé fotografii. Na zpracování pozitivu používá proces vlastnoručně vyrobené fotocitlivé želatiny nanesené na plátno, obraz je exponován osvitem z černobílého negativu, vyvolán ve vývojce ustálen a tři hodiny vypírán v tekoucí vodě. Fotografický obraz je na závěr tónován pro dosažení archivní stálosti a za mokra vypnut na rám.
Spolu se svými japonskými kolegy se Vladimír Brunton v poslední době věnuje vývoji, výrobě a užití japonského ručního papíru v umění. Ve vlastní papírně Samurai Paper Mill v Kostelci na Hané vyrábí starou japonskou technikou z lýka keřů morušovníku ruční papíry Washi. Tyto papíry mimořádných tiskových vlastností jsou určeny exkluzivně pro fotografy, umělce, knihaře a grafická studia. Svou vlastní tiskařskou techniku, kterou na tento papír Vladimír Brunton používá, nazval “olejografie”. Dovoluje mu přenést fotografický obraz na japonský papír pomocí olejové barvy.