Poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům.
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.
K hlavním cílům ŠPP patří poskytování komplexní konzultační a poradenské služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům, posilováních pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšiřování oblasti primární prevence a zkvalitnění péče především o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Činnosti a poradenské služby ŠPP jsou zaměřené především na tyto oblasti:
- konzultace s žáky, zákonnými zástupci a pedagogy, kteří ŠPP vyhledají
- vyhledávání a podpora integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
- evidence zpráv z pedagogicko – psychologických poraden a z jiných vyšetření
- krizová intervence žákům v náročných situacích
- průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými nebo vzdělávacími obtížemi
- neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
- udržování spolupráce a komunikace mezi školou a rodiči a mezi školou a poradenskými zařízeními
- práce s třídním kolektivem, posilování pozitivní atmosféry školy
- předcházení všem formám rizikového chování, zajišťování preventivních programů
- potlačování sociálně patologických jevů
- tvorba plánu pedagogické podpory (PLPP), individuálně vzdělávacího plánu (IVP)
- svolávání a vedení výchovných komisí
- sledování a vyhodnocování účinnosti těchto opatření
- metodická podpora učitelů
- podpora motivace žáků, posilování a využívání jejich potenciálu
- kariérové poradenství
-
Personální obsazení ŠPP
Mgr. Ellen Jirmanová – výchovný poradce, vedoucí ŠPP
konzultace po předchozí domluvě mailem nebo telefonicky jirmanova.e@artecon.cz,
tel.: +420 725 196 038 (sekretariát školy, požádejte o přepojení)
Hlavní činnosti:
- péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, o žáky nadané, neúspěšné a sociálně znevýhodněné,
- řešení výchovných a vzdělávacích problémů žáků,
- osobní, rodinné, vztahové problémy,
- koordinace spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou,
- kariérové poradenství (volba VŠ, pracovní uplatnění).
-
Mgr. Magdaléna Zunová – školní metodik prevence
konzultace po předchozí domluvě mailem nebo telefonicky zunova.m@artecon.cz,
tel.: +420 725 196 038 (sekretariát školy, požádejte o přepojení)
Hlavní činnosti:
- prevence a řešení rizikového chování u žáků (záškoláctví, vandalismus…),
- intervence v rámci sociálně-patologických jevů (kouření, alkohol, drogy, šikana…),
- péče o žáky s poruchami chování,
- tvorba Minimálního preventivního programu, jeho realizace na škole,
- řešení vztahů ve třídě,
- metodická podpora učitelů ve vedení třídnických hodin.
-
MgA. Linda Hauerová – psychologické poradenství
konzultace po předchozí domluvě emailem, pondělky mezi 9:00 a 16:00 hauerova.l@artecon.cz
Hlavní činnosti:
- individuální případové práce se žáky v osobních problémech
- krizová intervence a zpracování krizového plánu nejen pro žáky, ale i propedagogické pracovníky a zákonné zástupce,
- pomoc s hledáním odborné péče
- kariérové poradenství
- techniky a hygiena učení pro žáky
- podpora spolupráce třídy a třídního učitele,
- konzultace pro pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
- podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Metodické dokumenty
Název | Velikost | Stáhnout |
---|---|---|
Strategie předcházení školní neúspěšnosti 2024-2025 | 333.63 KB | StáhnoutNáhled |
Minimální preventivní program 2024-2025 | 297.41 KB | StáhnoutNáhled |
Krizový plán 2024-2025 | 530.36 KB | StáhnoutNáhled |
Užitečné odkazy
Linka bezpečí
Modrá linka
Pedagogicko-psychologická poradna
Poradna pro rodinu manželství a mezilidské vztahy