ERASMUS+: Institute of Art v Maastrichtu
Od 7. do 10. října se zástupci školy ART ECON zúčastnili pracovního pobytu na Institute of Art v Maastrichtu. Hlavním cílem této návštěvy bylo získat inspiraci a nahlédnout do výukového prostředí prestižní univerzity, seznámit se s pedagogickými přístupy, metodikami a širokou škálou kurzů, které škola nabízí.
Účast na kurzech a workshopech
Během pobytu se zástupci ART ECON účastnili několika kurzů:
- Fotografie – Studenti rozvíjeli své dovednosti v práci se světlem, kompozicí a výběrem osobních témat.
- Grafický design – Kurz se zaměřil na tvorbu vizuálních konceptů s využitím digitálních nástrojů.
- Software – Workshop poskytl praktické dovednosti v grafických a animačních programech.
- VR engineering – Virtuální realita je využívána k návrhu zdravotnických pomůcek, což umožnilo účastníkům sledovat vývoj zařízení pro porodnictví.
- Historie filmu – Kurz nabídl analýzu vlivů filmového média na kulturu a společnost.
- Animace – Studenti zkoumali klasické i moderní techniky animace.
Ekologická odpovědnost
ART ECON podporuje ekologické myšlení v širokém kontextu. V Maastrichtu se setkali s ekologickými přístupy univerzity, která integruje ekologii a udržitelné metody do umělecké tvorby a provozu. Klíčové oblasti zahrnují:
- Udržitelné materiály – Studenti pracují s recyklovanými a ekologickými materiály.
- Energetická efektivita – Univerzita využívá obnovitelné zdroje a efektivní technologie.
- Ekologická výchova – Studenti jsou vedeni k zahrnutí ekologických konceptů do umělecké tvorby.
- Snížení odpadu – Aktivní recyklace a minimalizace odpadu jsou běžnou praxí.
- Zelené iniciativy – Univerzita zahrnuje komunitní zahrady a další ekologické projekty.
Závěr a přínos návštěvy
Návštěva Institute of Art v Maastrichtu poskytla ART ECON hluboké znalosti a inspiraci v oblasti výukových metod, ekologického přístupu a otevřených třídních prostor, které podporují kreativitu a spolupráci. Pedagogové ART ECON si vyměnili nápady s nizozemskými kolegy, které obohatí vzdělávací proces. Velké poděkování patří také programu Erasmus+ pro pedagogy, který tuto cennou zkušenost umožnil a podpořil mezinárodní spolupráci.