ERASMUS+: Institute of Art v Maastrichtu

14. října 2024 | Aktuality, Art

Od 7. do 10. října se zástupci školy ART ECON zúčastnili pracovního pobytu na Institute of Art v Maastrichtu. Hlavním cílem této návštěvy bylo získat inspiraci a nahlédnout do výukového prostředí prestižní univerzity, seznámit se s pedagogickými přístupy, metodikami a širokou škálou kurzů, které škola nabízí.

Účast na kurzech a workshopech

Během pobytu se zástupci ART ECON účastnili několika kurzů:

  1. Fotografie – Studenti rozvíjeli své dovednosti v práci se světlem, kompozicí a výběrem osobních témat.
  2. Grafický design – Kurz se zaměřil na tvorbu vizuálních konceptů s využitím digitálních nástrojů.
  3. Software – Workshop poskytl praktické dovednosti v grafických a animačních programech.
  4. VR engineering – Virtuální realita je využívána k návrhu zdravotnických pomůcek, což umožnilo účastníkům sledovat vývoj zařízení pro porodnictví.
  5. Historie filmu – Kurz nabídl analýzu vlivů filmového média na kulturu a společnost.
  6. Animace – Studenti zkoumali klasické i moderní techniky animace.

Ekologická odpovědnost

ART ECON podporuje ekologické myšlení v širokém kontextu. V Maastrichtu se setkali s ekologickými přístupy univerzity, která integruje ekologii a udržitelné metody do umělecké tvorby a provozu. Klíčové oblasti zahrnují:

  • Udržitelné materiály – Studenti pracují s recyklovanými a ekologickými materiály.
  • Energetická efektivita – Univerzita využívá obnovitelné zdroje a efektivní technologie.
  • Ekologická výchova – Studenti jsou vedeni k zahrnutí ekologických konceptů do umělecké tvorby.
  • Snížení odpadu – Aktivní recyklace a minimalizace odpadu jsou běžnou praxí.
  • Zelené iniciativy – Univerzita zahrnuje komunitní zahrady a další ekologické projekty.

Závěr a přínos návštěvy

Návštěva Institute of Art v Maastrichtu poskytla ART ECON hluboké znalosti a inspiraci v oblasti výukových metod, ekologického přístupu a otevřených třídních prostor, které podporují kreativitu a spolupráci. Pedagogové ART ECON si vyměnili nápady s nizozemskými kolegy, které obohatí vzdělávací proces. Velké poděkování patří také programu Erasmus+ pro pedagogy, který tuto cennou zkušenost umožnil a podpořil mezinárodní spolupráci.